Kereta wira aeroback 1.6 jiran aku lock..dengan anak dia dalam tu  

Posted by montel

huh.. balik sarapan hari ni ..kecoh kat depan rumah jiran aku tu..siap nangis nangis semua.. tengok tengok anak dia terlock masa dia nak buka pagar. alahai, wira 1.6 tu dia punya lock tu masuk terus, anak dia pulak baru 1 1/2. mana lak nak tau nak tekan reset button mana .

aku pun dengan ala ala MyGyver mencari solution dengan cara yang paling cepat. cari pembaris, tak jumpa, cari kunci spare , tak jumpa, last last aku jumpa sesiku L aku, hah...cocok slow slow belah pintu kanan, pup...terbukak

huh... selamat.. rescue operation tu berlaku less than 1 min. maknanya, kalau pencuri nak ambik kete kita pun, less than 1 minute la diaroang boleh bukak wira ni. takut pulak aku. nasib baik tak pakai wira dah. dulu masa pakai wira, ada test buat benda ni jugak, boleh jugak. pastu aku taruk plet dalam tu, yang rega dalam 250 tu ..

masa pakai kancil pun sama jugak

Lesson learned: masa nak tinggal anak untuk bukak pagar, kasi bukak pintu dulu, tapi berhati hati la pulak takut ada orang memerhati kan

This entry was posted on Wednesday, January 21, 2009 at Wednesday, January 21, 2009 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 comments

...you save the day bro. u r hero today! cool!

January 22, 2009 at 2:49 PM

cool... masa tu punya la kecoh pasal anak dia tu kecik lagi..engine on..aircond on.. panik seh...
dah la mak dia melalak ..
anak dia dalam tul cool je ..budak la katakan ...

January 22, 2009 at 3:34 PM

Post a Comment