Angan angan Pagi Jumaat...  

Posted by montel

aku plan nak cari new ride..

budget ..bawah 120K...
spec: auto ( malas nak tukar gear)
cc : Minimum 2.0
Handling dan body: mesti lebih baik dari WAJA aku sekarang ni , kalau tak, baik aku pakai waja je. Waja ni setakat ni antara kereta terbaik yang pernah aku pakai. dah tahun ke 6, tak de problem. lanyak bagai nak giler. mileage dah lebih 190K. engine nya memang bagus. aku selamba je belasah 170 masa mula mula beli tu. Sekarang ni, 150 tu boleh lagi..ada loss power la sudah rasa.. yelah ..engine tak pernah overhaul ke ..ganti valve ke..apa ke.. :)

so antara pilihan aku

1. Caldina 2.0 ZT
2. Caldina 1.8
3. Caldina GT 4
4. Evo Vi
5. Evo V
6. Evo 6
7. Evo VII
8. Honda integra
9. Civic ( kalau ni , baik aku ambik eg model 2 pintu tu )
10. Cefiro A31 ( main drift balik la nampaknya)

tapi... itu semua angan angan pagi jumaat je :D , pasalnya aku masih sayang Waja aku dan dari segi performance dan handling, masih boleh gigit :D

This entry was posted on Friday, October 09, 2009 at Friday, October 09, 2009 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 comments

Haha.. baru jer nak suggest nissan lavina, sekali dah ader dlm list... Anak2 makin membesar kena carik keta yg besar lar br selesa jln jejauh yazid.. :)

October 9, 2009 at 7:44 PM

alamak silap lar, list ko toyota caldina.. huhu..

October 9, 2009 at 7:46 PM

aku pun minat caldina..dr segi interior, aku suka peugeot 407..sbb digital gadget dia superb!! tapi setakat minat je la..huhu.. banyak bebenor justification yang diperlukan utk tukar kereta..macam nak kena buat procurement paper!! mujur yang nak approve tu bukan si kucing..hehe

October 9, 2009 at 7:57 PM

shima..aku dah ada nazaria.. :D

sekarang ni waja aku tu ..dah ada problem sket sket..

sekarang ni masih bertahan..tapi untuk dua bulan ni , sebulan je dah kena RM250 .kalau campur bayar bulanan dia 800 , dah seribu lebih dah tu..

tulah pasalnya :D

October 11, 2009 at 11:12 PM

Post a Comment