Langkawi trip dan E-Aqiqah Saufie

Posted by montel

Mak mertua aku tak pernah pergi langkawi. so, dia dah ada kat rumah aku on friday night tu. setelah selesai ganti bumper dan bonet keta waja, aku pun relax la, dah pukul 1 pagi masa tu. pastu, aku cakap dgn sobrie, tak yah pergi kelas tambahan tu. dia kata ok.

so , aku fikir punya fikir punya fikir punya fikir dan fikir, aku cakap, per langkawi.

so, esok pagi, keluar rumah pukul 9.30 , jam kat Ipoh dan PEnang, sampai kee Kuala Perlis pukul 5.00.

then ada la kutu mana ntah tanya aku semua, pastu offer hotel dan kereta. Aku ambik apartment Sri Lagenda , RM350 sehari dan kereta waja RM80. ticket ferry RM18 untuk dewasa dan RM13 untuk kanak kanak. Total RM80.

sampai sana, kat depan pintu ferry dah ada orang tunggu. then , sampai sana aku upgrade kereta ke Ceffiro Excimo. RM120. Bila lagi, sampai Apartment pukul 7.30. pukul 8.30 keluar cari makan. sebab apartment ni kat Kuah , so dekat je la, terus cari shell. pastu tgk kat sebelah shell tu ada kedai makan.

serious , the best ever, sedap giler . semua sedap. nanti aku sambung balik .

sekarang aku sambung balik .

pagi tu , kita orang check out awal, shopping lagi di Haji Ismail Group dan Idaman Suri

then terus pergi jeti, pulangkan kereta , ambik ferry pukul 12.30

sampai di Kuala Perlis , JAm 1.30 terus pergi ke Anjung Keli..

ni lah tempat makan tengahari yang korang kena pergi kalau ke Perlis..memang sedap sekali ..

then teruskan perjalanan ke Bukit Kayu Hitam .
sampai lepas kastam tu, ambik sebelah kiri..
alahai shoping komplek rupanya

tak best..keluar tu ..kena bayar tolla pulak. pastu ada bazar kat sebelah kiri.

masuk
pastu peri isi minyak, RM109.. terus balik KL. sampai rumah pukul 9.45.

online,

terus buat e-aqiqah. aku dah lama nak buat untuk Saufie. kali ni ada dapat duit training ni, terus bayar :D . rezeki dia la ..

This entry was posted on Monday, August 03, 2009 at Monday, August 03, 2009 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 comments

..naik flight le..45 mins sampai..boleh jalan2...pulau

August 3, 2009 at 10:36 AM

nak naik flight...alahai..aku ni satu, tak de la banyak sangat duit.
2. mana ada planning..main redaah je

3. bawak mak mertua seklai :D

August 3, 2009 at 5:21 PM

Ko memang best.. suka plan dan2 tu jugak.. pastu jadi je! O

August 5, 2009 at 12:44 PM

kalau ikut kan yang plan, memang tak jadi :D