Perjalanan Umrah 2012- Makkah -Day 1  

Posted by montel





Setelah sampai ke Hotel, aku bersiap siap untuk ke Masjid balik. Hotelnya agak jauh, dan fasilitinya ..erm.... hotel takde bintang :D. sekali lagi di tekankan pentingnya memilih pakej yang bersesuaian . Alhamdullilah, segalanya ada pengajaran nya. Semuanya telah ditentukan, dan ianya hanya akan dapat difahami dan diselami jika kita berfikir.

1. Dalam bilik aku ada 4 orang, berumur dari 24 tahun , 31 tahun . mereka ni bersama sama membawa emak, tapi pasal bujang, diaorang taruk sama dalam bilik aku. sorang tu brader umur dia 69 tahun. aku 39 tahun. Kalau ikut hukum akal , yang 24 tahun ni sure lebih cergas, tapi Allah tunjukan sebaliknya. Brader yang umur 69 tahun tu, badan dia ketul ketul, fit. Dia cakap dia start main gym pada umur 40 tahun... erm ..apakah yang Allah cuba tunjukan kepada aku? next year aku 40 tahun.. adakah aku juga akan berubah macam tu? Semua dalam bilik aku satu kepala. Alhamdullilah Allah permudahkan di situ.

2. Ilmu yang tinggi tak semestinya bijak...dan umur yang lebih tua tak semestinya sabar.. benda ni aku tengok bersama sama jemaah. banyak betul yang complaint. Aku tengok dari dalam kapal terbang sampai la ke sini. ada je tak kena... Alhamdullilah..kami berempat dalam bilik tu saling ingat mengingati..mulut jangan cabul :D ...

3. Redha dan sabar...sabar dan redha...redha dan sabar.... itu je...

4. Tawakkal... berdoa..memohon kepada Allah.. hanya dia yang mampu menolong..

This entry was posted on Monday, April 09, 2012 at Monday, April 09, 2012 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment